Polska Gra Narodowa Remake

Polska gra narodowa jest remake’iem gry flashowej z 2011 roku, wykonana w silniku Unity. Gra polega na lataniu samolotem, unikaniu przeszkód. W założeniach jest bardzo prosta lecz wymagający poziom trudności zachęca by spróbować raz jeszcze.

Gra była niesamowitym hitem w moim gimnazjum. Dzieciaki przechwalały się między sobą jakiego wyniku nie udało im się osiągnąć ostatniego wieczoru. Na lekcjach informatyki zbierało się kółko dzieci które przekazując sobie sterowanie podnosiły poprzeczkę wyżej i wyżej. Niestety nie zachowała się ona do dziś. Dlatego postanowiłem ją odtworzyć w silniku Unity, bazując swoich wspomnieniach. Jednak moje ambicje zachęciły mnie do wprowadzenia kilku nowości by dodać grze więcej głębi.

W nowej wersji PGN został dodany tryb dwuosobowy oraz tryby nieskończone. Gra dostała też opcjonalne power-up’y. Grafika uległa odświeżeniu, podobnie jak efekty wizualne. W grze pojawił się również autorski dubbing.

Gra będzie idealna na krótkie sesje, by powspominać stare czasy, jak i na pojedynki przeciwko znajomym na imprezie.

Death in the console

Death in the console jest tekstową grą z gatunku rogue like, obsługiwaną w wierszu poleceń. Gra została napisana w języku C++. 

Podczas studiów, uczyłem się do egzaminu z programowania obiektowego. Szukając wiedzy trafiłem na film osoby która tłumaczyła potrzebne mi zjawisko na podstawie klas postaci w grze RPG. Powtórzyłem treść ćwiczenia u siebie, ale po pewnym czasie zacząłem dopisywać kod który coraz mniej przypominał typowe zadanie testowe a coraz bardziej małą grę RPG. Większą część wykładów spędziłem dodając nowe funkcjonalności. Podczas jednego z takich wykładów jeden z prowadzących zajęcia zauważył moje dzieło (był to mój przyszły promotor) i zaproponował bym przekształcił tą grę w pracę licencjacką. Tak też się stało.

Gra polega na odgrywaniu postaci w fikcyjnym świecie fantasy, walce z potworami w lochach, kompletowaniu ekwipunku i wykonywaniu prostych zadań.

Gra korzysta z biblioteki PDCurses do obsługi interfejsu graficznego, oraz bibliotek DLL do dynamicznego ładowania dodatkowej zawartości. Kodu jest na dość niskiej jakości (samemu lekko się go wstydzę) gdyż był pisany na początku mojej informatycznej kariery. Po zakończeniu studiów, projekt został porzucony na rzecz ambitniejszych produkcji w silniku Unity.

Kapsloinator

Jednym z moich zainteresowań jest zbieranie kapsli od piwa. Jest to zajmujące zajęcie które wymaga dużo uwagi do szczegółów. Kiedy kolekcja jest mała, można ją ogarnąć bez większych problemów, które zaczynają się kiedy kolekcja urośnie. Po pewnym czasie nie jesteśmy w stanie stwierdzić na pierwszy rzut oka, czy dany kapsel jest już w naszej kolekcji, lub czy jest w lepszym stanie od tego który już mamy. 

Program został napisany w języku C#, z wykorzystaniem Windows Forms. Program korzysta ze zdjęć pojedynczych kapsli, zmienia ich rozmiar w razie potrzeby, tworzy graficzny kolarz kapsli z danego kraju, oraz tekstowe raport.